Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een scriptie of werkstuk toont aan, dat een student thuis is in een bepaald vakgebied en zelfstandig kan werken. Het is op vrijwel alle hogescholen en universiteiten een beproefde methode. Die zorgt evenwel voor veel hoofdbrekens en problemen. Deze overzichtelijke en vooral praktische handleiding, geschreven door een hoogleraar in de sociale wetenschappen, wil voor studenten een gids zijn. De auteur beschrijft in vijf korte hoofdstukjes de opeenvolgende fasen die een student moet doorlopen om een evenwichtig werkstuk te kunnen schrijven: de probleemstelling, het theoretisch kader, het onderzoek, het schrijven en de afwerking. In een aan deze tweede druk toegevoegd nieuw slothoofdstuk behandelt hij de beoordelingscriteria voor scripties en werkstukken. Verder is in deze druk de tekst op vele plaatsen herzien, uitgebreid en scherper geformuleerd. Een vermelding van boeken over onderzoek sluit het betoog af. Een vrij volledige verhandeling over het onderwerp scriptie of werkstuk met ook tal van voorbeelden uit de sociale wetenschappen; studenten kunnen er stellig hun voordeel mee doen. (Biblion recensie, Redactie)
Science --- 450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- 02.13 practice of science. --- Scripties. --- onderzoeksmethoden. --- scripties.
Choose an application
12-121-8
Science --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- Didactics of higher education --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Scripties --- 001.8 --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Scripties --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijk eindwerk ; leidraad --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Jan T'Sas --- scripties --- wetenschappelijk onderzoek --- 450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- 002 --- Citeren --- Eindwerken --- Informatie --- Scriptie --- Thesis --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs
Choose an application
Linguistics --- Organization theory --- Bedrijfsorganisatie --- Organisation des entreprises --- Rédaction --- Stelkunst --- 001.816 --- 371.3 --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Rapporten --- Scripties --- Rapporten. --- Scripties. --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti
Choose an application
jke titel : Come si fa una tesi di laurea ?
Scripties. --- eindwerken schrijven --- writing [processes] --- Higher education --- schrijven --- 001.816 --- 450.8 --- 001.816 Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Voorbereiding van wetenschappelijke publicaties. Kopijvoorbereiding. Correcti --- Methodologie --- Scripties --- Bronnen --- Thèses et écrits académiques. --- Scriptie --- Bron
Choose an application
Dit is het enige boek over scripties dat specifiek geschreven is voor studenten op het gebied van de sociale wetenschappen en dat bovendien ingaat op de mondelinge presentatie van de scriptie. 'Scripties schrijven' bespreekt op een herkenbare manier diverse soorten verslagen. Ook artikel, proefschrift en onderzoeksposter komen aan bod. Karel Soudijn beschrijft de moeilijkheden die zich bij het schrijven voor kunnen doen en geeft praktische adviezen om deze problemen op te lossen. De auteur besteedt daarbij veel aandacht aan de zgn. APA-normen: de voorschriften van de American Psychological Association, die ook bij de Nederlandse psychologiestudie als standaard gelden. Bijzondere aandachtspunten zijn verder de indelings- en formuleringsproblemen. Het resultaat is een onontbeerlijke handleiding voor studentenen scriptiebegeleiders op het brede terrein van de sociale wetenschappen.
450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- sociale wetenschappen --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs algemeen --- 001.818:3 --- Hoger onderwijs; algemeen --- 303 --- 001.81 --- #SBIB:303H0 --- #KVHA:Scripties --- #KVHB:Scripties --- Scripties --- eindwerk --- wetenschappelijk onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Science --- Methoden en technieken --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Sociale wetenschappen --- Eindwerken.
Choose an application
1. De probleemstelling 2. Het theoretisch kader 3. Het onderzoek 4. Het schrijven 5. De afwerking 6. Beoordeling van werkstuk of scriptie
Eindwerken. --- eindwerken schrijven --- Science --- Higher education --- 001.81 --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Scripties --- Schrijven --- Rapporteren --- Scriptie
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt.
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique
Choose an application
Academisch Nederlands. --- Academische teksten --- Essays --- Literatuuronderzoek --- Nederlandse taal --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke artikels --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal. --- cultuurwetenschappen. --- schrijfvaardigheid. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijke publicaties --- writing [processes] --- Architecture --- Stilistics --- Literature --- Social sciences --- Authorship --- Language arts --- Study and teaching --- 001.8 --- cultuurwetenschappen --- academisering --- literatuur --- geschiedenis --- filosofie --- scripties --- essays --- verhandelingen --- dissertaties --- papers --- literatuuronderzoek --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Tekstschrijven --- Cultuursociologie --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Methodologie --- Cultuurwetenschappen. --- Schrijfvaardigheid. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|